Beställningsvillkor

1. Webbshop
FinnLite Oy (Finsk org.nr.: 2093375-6) säljer produkter i Sverige till privatpersoner över 18 år. Angivna priser inkluderar moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priser och leveransavgifter.


2. Beställningar
Produkter beställs i webbshoppen genom att överföra dem till kundvagnen och betala för kundvagnens innehåll i webbshoppens kassa. All kundinformation behandlas konfidentiellt. När du beställer från webbshoppen måste du läsa och godkänna de gällande leveransvillkoren.

3. Betalning

Betalningsförmedlingen för e-handel utförs av Paytrail Oyj (Finsk org.nr 2122839-7) tillsammans med banker och kreditinstitut. Paytrail Oyj står som mottagare av betalningen på kontoutdraget eller kortfakturan och vidarebefordrar betalningen till handlaren. Paytrail Oyj har en betalningsinstitutionslicens. All dataöverföring och alla penningtransaktioner är säkra, vilket innebär att ingen kan se din data.

4. Betalningar

Du kan betala din beställning med kreditkort (Visa-, MasterCard- tai American Express). Notera att du har godkänt dina kredikort betalningar till utlandet. Kontaktuppgifter till betalningsförmedlaren:
Paytrail Oyj, Finsk org.nr: 2122839-7
Innova 2
Lutakonaukio 7
40100 Jyväskylä
www.paytrail.com

5. Beställnings- och betalningsbekräftelse
Efter att beställningen anlänt till oss, skickas en orderbekräftelse till din e-post.


6. Leveransmetod och avgifter

Du kan se leveranskostnaderna för din beställning efter att ha valt betalnings- och leveranssätt. Paketet levereras till närmaste PostNord utlämningsställe.


​​​​​​​7. Leveranstid
Leveranstiden är i normala fall ca 7-10 dagar. Vi ansvarar inte för förseningar orsakade av force majeure eller indirekt besvär orsakade av förseningar. Avvikande leveranstider meddelas på framsidan i webbshoppen.

8. Utbytes- och returvillkor

FinnLite har 14 dagars returrätt efter mottagande av produkterna, under vilken kunden har rätt att ändra eller returnera sin beställning eller delar av sin beställning. Om du vill returnera en levererad beställning, kontakta oss först per e-post sweden@finnlite.fi och vänligen informera oss ditt kundnummer / namn och kontaktinformation samt ditt kontonummer för återbetalning. När vi fått ditt e-post, så hjäper vi dig med nästa steg.
Returadress:
FinnLite Oy
Yrjönkatu 8
28100 Pori
Finland

I samband med utbyte kan inga andra produkter läggas till beställningen. Eventuella tilläggsbeställningar måste göras separat. Om kunden inte hämtar sin beställningen anses det inte vara en normal produktretur och därför vi fakuterar en avgift (20 €) för ett paket som inte hämtas ut.


9. Återbetalning
Vi återbetalar dig för returnerade produkter med samma betalningssätt som använts för att betala din beställning. Vi återbetalar inte leveransavgifter. Om återbetalningsbeloppet påverkar fördelar som erhållits i beställningen kommer dessa skillnader också att beaktas i samband med återbetalningen. Det tar vanligtvis cirka 10-20 arbetsdagar att behandla din återbetalning och överföra dina pengar.

10. Eftersändingar
Om en produkt plötsligt är slut på lagret på grund av en överraskande situation lämnas produkten för eftersändning. Produkter som eftersänds skickas (PostNord) omedelbart vid ankomst till lagret. Det är inte möjligt att lägga till andra produkter till dessa leveranser.
11. Problemsituationer
Om produkten försvinner eller skadas under transport eller på annat sätt inte motsvarar din beställning måste du rapportera felet senast inom 14 dagar. Om paketet skadas under transporten måste ett klagomål göras till PostNord omedelbart.
FinnLite Oy ansvarar inte för förseningar eller skador orsakade av force majeure.
Gällande lag tillämpas för alla tvister mellan kunden och FinnLite Oy.